Nog maar 6 nachtjes slapen.... - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Gaby Knobbout - WaarBenJij.nu Nog maar 6 nachtjes slapen.... - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Gaby Knobbout - WaarBenJij.nu

Nog maar 6 nachtjes slapen....

Door: Gaby

Blijf op de hoogte en volg Gaby

05 Oktober 2013 | Nederland, 's-Gravenhage

Nog maar 6 nachtjes slapen en dan begin ik aan mijn grote avontuur.

Ondanks dat ik er al 2 jaar naar uitkijk, vind ik het nu toch ook wel erg spannend worden. Ik heb heel veel zin in de reis ernaar toe (vliegen met een Airbus A380 van Emirates lijkt me waanzinnig) en ik kijk ernaar uit om de mensen van daar te ontmoeten en mijn tijdelijke onderkomen te verkennen. Heb er al rondgelopen met Google Streetview en dat was veelbelovend. Wie ook wil kijken: mijn adres is 12 Union Street, Gardens, Kaapstad, West-Kaap, Zuid-Afrika (rechtstreeks in te voeren in Google Maps).

Mijn voorbereidingen liggen op schema, wat inhoudt dat er nog wel één en ander moet gebeuren.

Vermeldde ik in mijn laatste verslag al de sponsoring door Corim Dental Products BV http://www.corimdental.nl/ , ik ben inmiddels ook nog gesponsord door Henry Schein Dental http://www.henryschein.nl/nl-nl/Dentaal/Default.aspx . Ik heb van hen een prachtige poetspop gekregen en nog wat andere spulletjes, mijn dank daarvoor.

De komende dagen alles in gereedheid brengen en dan stap ik in het vliegtuig naar de andere kant van de wereld. Het weer ziet er in ieder geval veelbelovend uit (zie foto)!

  • 12 Oktober 2013 - 19:56

    Henk:

    Goed aangekomen?

  • 14 Oktober 2013 - 19:16

    Johnny Loeanbere:

    hoe gaat het nu daar zo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Gravenhage

My African dream

Op dit moment ben ik in de laatste fase van mijn opleiding Mondzorgkunde aan de Hogeschool Utrecht beland. Als onderdeel van de minor IHS (International Health Studies) zal ik op vrijdag 11 oktober 2013 in het vliegtuig stappen en via Dubai (Verenigde Arabische Emiraten) naar Kaapstad (Zuid-Afrika) reizen. Met andere woorden: down south.

Waarom Zuid-Afrika? Ik heb al jaren de droom om 'iets goeds' te doen in Afrika. De stichting Docenten voor Afrika zet zich in voor beter onderwijs in de townships van Zuid-Afrika en biedt daarnaast diverse stageplaatsen. Gedurende zeven weken zal ik mij inzetten voor deze stichtingVoor meer informatie: http://www.docentenvoorafrika.nl

Ik zal met een volle koffer naar Zuid-Afrika vertrekken. In deze koffer zullen weinig spullen voor mijzelf zitten, maar voornamelijk tandenborstels en tandpasta voor de mensen in Kaapstad. Deze heb ik onder andere gesponsord gekregen van Corim Dental Products b.v. http://corimdental.nl/ Mijn dank daarvoor!

Op 30 november zal ik weer terugkeren naar Nederland. Mogelijk zal ik daarna nog naar Göteborg (Zweden) vertrekken om daar mee te kijken de Sahlgrenska Akademin (Göteborgs Universitet). Met andere woorden: up north.

Middels dit blog wil ik iedereen op de hoogte houden van mijn ervaringen in Zuid-Afrika en mogelijk Zweden.

Recente Reisverslagen:

29 November 2013

All good things come to an end...

23 November 2013

Gemengde gevoelens...

17 November 2013

Eind in zicht...

11 November 2013

Enorm genieten, maar soms ook absoluut niet...

06 November 2013

Alweer op de helft...
Gaby

Travel is the only thing you buy that makes you richer. "To travel is to live." Hans Christian Anderson "Everywhere is my home. My roots are inside me." Julie Demesy

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 31168

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 28 Maart 2016

Down South deel II

06 December 2013 - 05 Januari 2014

Up North

11 Oktober 2013 - 01 December 2013

My African dream

Landen bezocht: