Nog 5 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Gällivare, Zweden van Gaby Knobbout - WaarBenJij.nu Nog 5 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Gällivare, Zweden van Gaby Knobbout - WaarBenJij.nu

Nog 5 nachtjes slapen...

Blijf op de hoogte en volg Gaby

06 Maart 2016 | Zweden, Gällivare

Op 11 oktober 2013 stapte ik voor het eerst in het vliegtuig naar Zuid-Afrika. Aankomende vrijdag, 11 maart 2016 (voor de rekenaars: precies 2 jaar en 5 maanden later), vertrek ik voor de tweede keer naar dit geweldige land aan de andere kant van de wereld.

Sinds ruim een jaar woon ik in het uiterste Noorden van Zweeds Lapland. Dit maakt het Down South Up North nog realistischer dan het al was. Trek vanaf het Noorse Tromsø (hier vlakbij, ik ben er vorig jaar 2x geweest) een kaarsrechte lijn naar het Zuiden en het laatste bewoonbare punt ter wereld wat je tegenkomt is, jawel, Kaapstad.

Doel van deze (helaas korte) reis is vrijwilligerswerk. Samen met een Griekse collega ga ik kinderen die (vaak langdurig) in het Maitland Cottage Home orthopedisch ziekenhuis opgenomen zijn helpen met het poetsen van hun tanden.
De informatieve website van het ziekenhuis: http://www.mch.org.za/

Naast het vrijwilligerswerk hebben we gelukkig ook wat vrije tijd. In die vrije tijd gaan we proberen zoveel mogelijk te zien en te doen.

Ik neem deze reis geen laptop mee, maar ik wil proberen via mijn mobiele telefoon wat updates te plaatsen.

  • 06 Maart 2016 - 13:31

    Naomi:

    Veel plezier Gaby! Leuk om je te volgen...ik hou het hier bij huis-ga volgende week asielzoek jongeren over
    het belang van mondzorg informeren en motiveren!
    Succes met je project-zie graag fotos tegemoet.
    Veel groeten!

  • 06 Maart 2016 - 15:35

    Yvonne :

    Hee Gaby,

    Heel veel plezier in Kaapstad. Mooie plek!! Ik ben net gearriveerd in Gällivare en ga morgen even de officiële dingen doen. Skatteverket etcetera..

  • 06 Maart 2016 - 16:05

    Klaziena:

    Jeetje wat een fantastische uitdaging weer. Heel veel plezier en heel weer terug.

  • 07 Maart 2016 - 08:33

    Ute Rötgers:

    Wat geweldig,meid, dat je dit doet ! Veel plezier en let goed op je! Verheug mij op jou verhalen als wij op jullie feest in NL zien! Goede reis! U&A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gaby

Travel is the only thing you buy that makes you richer. "To travel is to live." Hans Christian Anderson "Everywhere is my home. My roots are inside me." Julie Demesy

Actief sinds 07 Sept. 2013
Verslag gelezen: 3207
Totaal aantal bezoekers 31157

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 28 Maart 2016

Down South deel II

06 December 2013 - 05 Januari 2014

Up North

11 Oktober 2013 - 01 December 2013

My African dream

Landen bezocht: